Ryanairi ootab ees 500 miljoni eurone kohtuprotsess (1)

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Michael O'Leary, Ryanairi tegevjuht
Michael O'Leary, Ryanairi tegevjuht Foto: SCANPIX

Odavlennufirmadega lendamine toob tavaliselt kaasa palju lisatasusid, mis võivad lennupileti hinna lõpuks üsna kõrgeks kruvida. 

Ryanairi lennupiletid on tihti väga odavad, kuid lisatasu küsitakse peaaegu et kõige eest. Nii tuleb rahakotisuu avada registreerimise eest lennujaamas, pardakaardi printimise, krediitkaardiga maksmise ja nimevahetuse eest, vahendab Travel and Leisure.

Nüüd on aga Briti tsiviillennundusamet asunud Iiri lennufirmat lähemalt uurima. Lähema vaatluse alla võetakse, kas Ryanair on teinud piisavalt arusaadavaks ning nähtavaks selle, mille eest tuleb lisa maksta ning kas kliendid seda ka üheselt mõistavad, rääkis tsiviillennundusameti esindaja.

Uurimine käivitati pärast eelmisel kuul Ryanairi vastu sisse antud kaebust, kus rohkem kui 5000 vihast klienti süüdistab lennufirmat ebaõiglaste ning peidetud tasude küsimises. Kokku nõutakse Ryanairilt 519 miljonit eurot kahjutasu.

Kuigi suurem osa Ryanairi kasumist tuleb siiski piletimüügist, siis umbes veerand saadakse siiski igasugustest kõrvaltasudest. Ryanairi esindaja sõnul on kõik lisatasud nende kodulehel selgelt välja toodud ning seda terve broneerimisprotsessi vältel.

Ryanair ei ole kindlasti ainuke lennufirma, kes sääraste tasudega raha teenib. Nii on Ungari lennufirma Wizz Air saanud kolmandiku oma kasumist just lisamüügi kaudu ning Inglise firma EasyJet on nii teeninud 19 protsenti oma kasumist. Võrdluseks teenib British Airways lisamüügist vaid kaks protsenti oma kasumist. 

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles