7 fakti, mis aitavad lennuõnnetuses ellu jääda

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nipid
Nipid Foto: SCANPIX

Lennuõnnetusi juhtub äärmiselt harva, eriti kui arvesta, kui palju lennukeid iga päev meie taevalaotuse all sõidavad.

Väga paljud inimesed kardavad siiski lennata, mistõttu on Oyster kokku pannud nimekirja faktidest ja nippidest, mis aitavad õnnetuse korral ellu jääda.

1. Ellujäämisvõimalus on üsna suur  -  kuigi tundub, et enamik õnnetusi lõppeb katastroofiga, siis tegelikult see nii ei ole. 90 protsenti kõikidest juhtumitest on tegelikult sellised, kus on ellujäämisvõimalus üsna suur. Läbi viidud uuringus vaadeldi kõiki Ameerika Ühendriikides juhtunud õnnetusi aastatel 1983 kuni 2000 ning selgus, et 95,7 protsenti inimestest jäid ellu.

2. Õnnetused juhtuvad alguses või lõpus - enamik õnnetusi juhtub esimese kolme või viimase kaheksa lennuminuti jooksul. Sel ajal tasuks olla valvel, ei tohiks kuulata muusikat ning kingad võiksid samuti veel jalas olla, et vajadusel oleks parem reageerida. Sellepärast on vara ka piloodile plaksutada kui lennuk on maandunud, pigem tuleks oodata kuni on tunda, et ka pidurdamine on õnnestunud.

3. Avariiväljapääs - võimalusel tuleks istuda avariiväljapääsu lähedal. Uuringust selgus, et mida lähemal istuti avariiväljapääsule, seda suurem oli ka ellujäänute protsent. Ühtlasi on turvalisemad istmed just vahekäigu pool.

4. Avariipositsioon - pea põlvede vahele ja käed ümber pea ei tundu just olevat selline positsioon, mis lennuõnnetuse aitab üle elada, kuid tuleb välja, et sellest on siiski abi.

5. Kokkupõrge ei tapa - kuigi kokkupõrge võib olla nii tugev, et inimesed surevad kohe, kuid tihti see nii ei ole. Paljud surevad hoopis suitsu, mürgiste gaaside, kuumuse ja evakuatsiooniprobleemide tõttu.

6. Kiire evakuatsioon - seega kui oled pärast kokkupõrget veel elus, tuleks väga kiiresti lennukist välja pääseda. Evakueerida tuleks pooleteise minuti jooksul, sest pärast seda võivad tekkida pardal erinevad eluohtlikud olukorrad (nii võib näiteks tekkida tulekahju).

7. Lennufirmad - mõned lennufirmad on turvalisemad kui teised. Kindlasti tuleks vältida reisimist nende firmadega, kes ei tohi Euroopa Liidus reisijaid vedada. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles