Reisibüroode kasutajad hoiavad kokku sadu dollareid

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisiagent
Reisiagent Foto: SCANPIX

Ameerika Ühendriikides läbiviidud uuringu kohaselt säästab iga reisibüroo kasutaja ühe reisi pealt sadu dollareid ning hoiab kokku ka mitu tundi aega.

Täna tähistatakse Ameerika Ühendriikides reisibüroode väärtustamise päeva ning selle puhul avalikustas Ameerika Reisibüroode Ühendus ASTA uuringu tulemused, mis viidi läbi aasta jooksul reisil käinud inimeste seas.

Tulemustest selgus, et professionaalsete reisivahendajate teenuseid kasutanud reisijad säästsid keskmiselt 452 dollarit. Koguni kaks kolmandikku uuringus osalenud klientidest ütlesid, et reisibüroode töötajate abiga suutsid nad vältida «kalliks minevaid vigu».

Eesti Turismifirmade Liidu peasekretäri Mariann Luguse sõnul pole uuringutulemustes midagi üllatavat, sest kogenud reisibüroo töötajad oskavad ennetada paljusid hiljem lisaraha maksvaid probleeme, mille peale kliendid ise ei oska tulla.

«On hämmastav, kui paljud inimesed marsivad lennujaama, endal taskus aegunud ID-kaart või pass. Samuti ei osata tihti ette näha abiellumisel ja nimemuutusel tekkivaid probleeme, mille ennetamine ja lahendamine kuulub reisibüroo pädevusse,» loetles Lugus Eestis levinumaid juhtumeid, kus professionaalne reisiabi on aidanud raha kokku hoida. «Samuti valdab reisibüroo tohutus koguses informatsiooni sihtkohtade, hotellide, transpordivõimaluste, meelelahutuskohtade ja muu kohta, mille selgeks tegemine võtaks inimesel endal tunde aega,» lisas Lugus.

«Väga oluline on silmas pidada seda, et ise internetist reisiteenuseid ostes ei saa Tarbijakaitseamet võimalike probleemide korral midagi teha,» ütles Lugus. «Lisaks ei taga välismaised firmad seda, mida Eesti reisibürood teevad – reisibüroo telefoni kaudu saab klient ootamatute juhtumite korral kogu reisi vältel 24h ööpäevas eestikeelset abi.»

Ka uuringus nimetas 63% vastanutest oluliseks seda, et reisibüroode kaudu ostetud puhkusesõit kujunes probleemivabaks meeldivaks kogemuseks, 69% pidas oluliseks aja- ja rahalist võitu. 64% vastanute arvates teevad turismibürood kliendi jaoks paremaid pakkumisi kui nad ise suudaksid leida.

Maailma suurima reisivaldkonna professionaale koondava ASTA  liikmed on nii reisiteenuste pakkujaid, näiteks hotellid, kruiisi- ja reisikorraldajaid, kui ka nende teenuste vahendajaid. ASTA liikmete hulka kuuluvad ka mitmed Eesti suuremad reisibürood. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles