Kindlustusseltsid: streigikahju reisijale ei korvata

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Eesti Kindlustusseltside Liit tuletab eile alanud Finnairi töötajate streigiga seoses meelde, et reisikindlustus ei korva streigist tekkinud kahju.

«Üks kindlustuse esmaseid põhimõtteid on, et kahju põhjustanud sündmus peab olema ootamatu ja ettenägematu. Võib diskuteerida, kas tegu oli sellise sündmusega või mitte - juba mõnda aega enne streigi algust oli streigiohust teave liikumas,» põhjendati liidust pressile saadetud teates. «Lisaks veel asjaolu, et streigi puhul on tegemist isikute grupi teadliku otsuse ja vastava teoga ja mitte näiteks ootamatult juhtunud õnnetusega.»

Teise põhjendusena tõi liit välja selle, et streigi puhul on kindlustusteenuse hinda võimatu määrata. «Nimelt selleks, et konkreetse riski vastu saaks kindlustada, peab olema võimalik hinnata selle sündmuse esinemise tõenäosust ja majandusliku mõju ulatust. Nende hinnangute alusel kujuneb teenuse maksumus. Saadud maksetest finantseeritakse keskset vastava riski kaitseks moodustatud fondi. Sellest fondist omakorda kompenseeritakse vastavast riskist tulenevaid kahjusid. Streigi korral aga eelkirjeldatud skeem ei tööta, kuna pole võimalik prognoosida selliste sündmuste realiseerumise sagedust ja mõju- streigi puhul on nii esinemissageduse kui ka mõju ulatuse hinnangutes paraku väga palju määramatust,» seisis selgituses.

Kolmanda põhjusena, miks streik reisikindlustuse puhul välistuse ritta kirjutatakse, tõid kindlustusseltsid vastutuse - «üldjuhul ei saa end lepingulistest suhetest (antud juhul siis tehing lennufirma ja reisija vahel) tekkida võivate kahjude vastu kindlustada, v.a. mõned väga spetsiifilised kindlustusteenused nagu näiteks krediidikindlustus.»

Samas lisati teates, et kannatanul on siiski õigus kahju tagasi nõuda ettevõttelt, kes streigi tõttu teenust ei osutanud. «Seega soovitame pöörduda konkreetse reisibüroo poole või otse lennufirmasse, et täpsustada tekkinud kahju hüvitamise asjaolusid ja ulatust.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles