Lugeja kiri: kes aitab hätta sattunud Estonian Airi kliente?

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi piletiomanikud on keerulises olukorras.
Estonian Airi piletiomanikud on keerulises olukorras. Foto: Sander Ilvest

Estonian Airi tegevuse lõppemise tõttu hätta jäänud klient on abi otsinud nii Estravelist, Tallinna lennujaamast kui ka tarbijakaitsest, kuid on seni jäänud abita.

Olin ostnud Estonian Airi  lennupiletid Tallinnast Stockholmi Brommasse ja selle sobiliku otselennu tõttu valinud jätkulennu, samuti tagasilennud. Tore, et Estonian Air  maksab raha tagasi, aga Tallinnast Brommasse ei lenda enam otse ükski lennufirma, läbi teiste linnade lendamine kestab mitmeid (ka kümneid) tunde koos vahemaandumistega ning maksab vähemalt kolm korda rohkem kui ostetud Estonian Airi  pilet.

Olen üritanud leida nende inimeste kontakte Estonian Airist, kes tegelevad probleemilahendustega, kuid nii Estravel, Tallinna lennujaam kui ka tarbijakaitseamet väidavad, et kuna Estonian Airi  enam ei eksisteeri, siis seal inimesed ei tööta ja kontaktid puuduvad. Mina omale asenduslendu ei ole saanud. Vastutust ei võta keegi ja meedias kuvatakse pilt, et kliente hätta ei jäeta, kuid nende näidete puhul siin, jäetakse väga suur osa klientidest hätta!!!!!

Ma oleksin ka nõus Adria lennufirma asenduslennuga, kuid Estonian Air  seda ei paku, ega ole mul võimalust seda ka kuskilt nõuda. Hetkel tekib minul ja mu kaasreisijal ligi tuhandeeuro suurune kahju sellepärast, et EA «oma kliente hätta ei jäta». Kuhu ma pöörduma pean?

Postimees palus selgitus majandusministeeriumist ning kirjale vastas avalike suhete juht Rasmus Ruuda.

Hetkel lendab uus ettevõte sisuliselt samadel aegadel, mis olid ka Estonian Airil. Tõsi, mitte küll Brommasse, aga Arlandasse  neli  korda päevas. Täna teatas ka SAS, et hakkavad samuti Stockholmi liinil lendama ja seega laieneb valik veelgi. Kuna on tõsine konkurents, siis väga suure tõenäosusega saab klient senisest rohkem valida erinevate hinnaklasside vahel.

Kahjuks inimese kirjast ei selgu, kas tal on OV koodiga (Estonian Airi) pilet või mitte. Kui ei ole, siis aitab teda vastav lennuettevõte. Kui on, siis tuleks osta uus pilet ja esitada taotlus raha tagasi saamiseks vana pileti eest (see on eeldusel, et lend toimub alates 11. novembrist; kes täna ja homme lendavad, neile saadetakse automaatselt uus broneering). Vaatasin huvi pärast – järgmiseks nädalaks saab osta Stockholmi edasi-tagasi pileti 158 euro eest.

See ei pruugi inimest küll lohutada, aga see on üsna erakordne, et pärast lennufirma tegevuse lõpetamist hüvitatakse reisijatele pileti maksumus. Palume vabandust ebamugavuste pärast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles