Tarbijakaitse: Air Baltic võis petta tuhandeid kliente

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air Baltic
Air Baltic Foto: Mihkel Maripuu

Lennufirma Air Baltic müüs sel teisipäeval lõppenud miljoni pileti kampaania raames soodushinnaga lennupileteid sihtkohtadesse, millest osa peagi suletakse. Tarbijakaitseamet kahtlustab, et firma võis tarbijaid teadlikult petta.
 

Ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski selgitusel võis lendude tühistamise plaan lennuvedajal tõenäoliselt olla juba enne kampaania lõppemist.

«Eile meedia vahendusel levitatud infole tuginedes oli 14. septembril lõppenud kampaania eesmärgiks testida Eesti turgu ning turusituatsioone hindamaks, millised lennuliinid väljumisega Tallinnast on jätkusuutlikud nii lühemas kui pikemas perspektiivis,» ütles Turetski.

Eile selgus, et alates 1. oktoobrist sulgeb Air Baltic Tallinna-Lappeenranta otseliini ning alates novembri algusest ka Tallinna-Stockholmi ja Tallinna-Turu/Oulu liini.

Tarbijakaitseameti esialgsel hinnangul on ettevõte kasutanud ebaausat kauplemisvõtet, mis on tarbijakaitseseadusega keelatud. Amet algatas menetluse tarbijate pöördumiste põhjal - inimesed olid ostnud endale reklaamikampaania ajal soodsaid lennupileteid ning saanud mõne aja möödudes lennuvedajalt teate, millega lennud tühistati.

Kui lennuvedaja tühistab lennu, on vaatamata lennu tühistamise põhjusele tarbijal õigus saada lennupileti raha seitsme päeva jooksul tagasi või saada asenduseks teise lennu piletid.

Ameti peadirektor Andres Sooniste märkis, et Air Balticu asepresidendi väljaütlemised viitavad lennupileteid ostnud isikute õiguste kaalutletud riivamisele. «Ükskõik, kuidas laheneb reiside ärajäämisest tingitud olukord, ei korva see siiski inimeste rahuolematust ja ärajääva reisi tõttu tekkivaid täiendavate ümberkorralduste aja- ning närvikulu,» lisas ta.

Tarbijakaitseamet leiab, et igasuguse kampaania avaldamisel peab see sisaldama kampaania põhielemente – antud juhul oleks tarbijaid pidanud hoiatama, et tegemist on testiga, mille käigus üritatakse välja selgitada plaanitud lendude jätkusuutlikkus ning et viimase puudumisel jätab Air Baltic endale õiguse reisiplaane muuta ja lennud annulleerida.

Sarnaste tunnustega juhtumeid on olnud Air Balticu praktikas ka varasemalt. Kui käesoleva juhtumi asjaolud osutuvad tõeseks, on ameti teatel tegemist tõsise tarbijaõiguste rikkumisega.

Tarbijakaitseamet on teavitanud ka Läti tarbijakaitseametit ning Air Balticu Eesti esindust. Air Balticult oodatakse tagasisidet hiljemalt 24. septembriks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles