Reisilennuk oli sunnitud Tallinnas maanduma ühe mootoriga

Risto Berendson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air Balticu lennuk Tallinnas maandumas.
Air Balticu lennuk Tallinnas maandumas. Foto: Artur Sadovski

Laupäevaõhtune Riia–Tallinna reisilennuk pidi ohutuseeskirjade täitmiseks maanduma Ülemistel ühe töötava mootoriga, sest Tallinnale lähenedes tekkis reisijaid täis Air Balticu lennuki teises mootoris probleem õlirõhuga.


«See ei olnud hädaolukord, vaid meie piloodid täitsid täpselt kõiki ohutusnõudeid,» selgitas Air Balticu asepresident Jānis Vanags vahejuhtumit, mille kohta lennuamet ka erakorralise ettekande sai.

Vanagsi sõnul avastasid reisilennuki Fokker piloodid Tallinnale lähenedes, et pardaarvuti näitab ühes mootoris probleemi õlirõhuga, ja otsustasid selle ohutuse mõttes üldse välja lülitada.

«Nad ennetasid võimalikku ohtu ja piloote on selliste olukordade jaoks põhjalikult treenitud,» ütles ta.

Päästjad ja eritehnika

Sama lennuki reisijate hulgas viibinud Urmet Jänese sõnul äratas olukord tema tähelepanu umbes kümmekond minutit enne maandumist, kui pealpool pilvi sõitnud lennuki mootorid ootamatult oluliselt vaiksemaks jäid.

«Nägin aknast, et ühe mootori tiivik käis lennu ajal väga aeglaselt ringi. Sisuliselt sellest hetkest hakkas lennuk vaikselt laskuma ja maandumine ning kõik muu oli väga sujuv,» rääkis mees.

«Kõik tundus olevat kontrolli all. Kui ma lahkudes lihtsalt informatsiooni mõttes stjuardessilt küsisin, et kas nad maanduvadki ühe mootoriga, siis öeldi mulle, et mitte alati,» lisas Jänes.

Tegelikkuses oldi lennujaamas valmis halvimaks, sest pärast seda, kui lennuki meeskond oli Tallinna lennujuhtimistornile teatanud probleemist ühe mootoriga, saadeti lennujaamast Fokkerile maandumisrajale vastu päästemeeskond koos eritehnikaga.

«See on tavaline protseduur, sest peame sellistes olukordades alati valmis olema kõige halvemaks,» ütles lennujaama päästeteenistuse juht Toomas Mardo.

Probleem likvideeriti

Pensionipõlve pidav lennundusspetsialist Tõnu Ader rääkis Postimehele, et tehniliselt ei tohiks ühe mootoriga maan­dumine olla pilootidele kuigi keeruline, sest ühe mootoriga saab lennata väga edukalt.

«Ainult õhkutõusmine võib siis raske olla, sest võimsust ei pruugi jätkuda. Umbes nii läks talvel Ülemiste jääle maandunud poolakatega,» lausus ta.

«Ja kui lennuki ühel mootoril ilmneb probleem õlirõhuga, siis tulebki see kokkujooksmise vältimiseks välja lülitada. Teisiti käitudes võib see lennufirmale remondi tõttu hiljem miljoneid maksma minna,» lisas Ader.

Air Balticu asepresidendi Vanagsi kinnitusel likvideeriti mootoris tekkinud probleem Tallinna lennujaamas ja Fokker jätkas oma liinilende ettenähtud graafiku järgi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles