Tarbijakaitse juht: turismiettevõtted müüvad illusioone

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puhkusereis. Foto on illustreeriv.
Puhkusereis. Foto on illustreeriv. Foto: Caro / Scanpix

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul loovad turismiettevõtted kujutluspilte imeilusatest puhkustest, mistõttu loovutavad reisihuvilised kergekäeliselt suuri rahasummasid.

«Turismiettevõtted müüvad lubadusi, positiivseid emotsioone, kõrgendatud ootusi ehk illusioone võrratust reisist, puhkusest ja seiklusest. Reisijad on kogu selle ilu ootuses valmis maksma reisiettevõtjatele suuri summasid – andma krediiti,» lausus Sooniste hiljuti toimunud turismimessil Tourest.

Kui ettevõte ei suhtu sellisesse usaldusse piisavalt vastutustundlikult, maksab see kurjalt kätte, viitas tarbijakaitse juht mitmetele viimasel ajal kliente alt vedanud reisifirmadele. «Orienteeritus ainult müügihetkele päädib tihti katastroofiga nii tarbijale, ettevõtjaile endile kui ka kogu turismisektorile. Näiteid ei ole kaugelt vaja otsida.»

Sooniste lisas veel, et inimeste usalduse kuritarvitamisest tuleneva kahju heastamiseks läheb ettevõtjatel kindlasti mitu korda rohkem aega kui kulub lühinägelikuks rahateenimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles