Hiina lennujaamad on reisijad marru ajanud

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ka Hong Kongi lennujaamas on rohkem lende hilinema hakanud.
Ka Hong Kongi lennujaamas on rohkem lende hilinema hakanud. Foto: SCANPIX

Õudusjutud Hiina lennujaamade kohta on igati õigustatud – lennukite õigeaegse saabumise ja väljumise osas on Hiina lennujaamad hullemad maailmas, kirjutab Wall Street Journal.

Lennufirmade täpsuse kohta statistikat koguva portaali FlightStats kohaselt on kõige hullem Pekingi rahvusvaheline lennujaam, kus väljub tervelt 82 protsenti lendudest lubatust hiljem. Teiseks aga Shanghai lennujaam, kus hilineb 72 protsenti lendudest.

Näiteks Pekingi rahvusvahelises lennujaamas hilineb 42 protsenti lendudest 45 minutit või rohkemgi. Viis protsenti lendudest on aga lihtsalt ära jäetud.

See on tekitanud lennureisijates pahameelt ja viinud koguni füüsilise kontaktini. Möödunud aastal juhtis Hiina tsiviillennunduse üldadministratsioon tähelepanu sellele, et lennuplaanid paika peaksid, ja arutles selle üle, mida rahutute reisijatega ette võtta.

Hong Kongi rahvusvaheline lennujaam, mis reklaamib end kiire ja efektiivsena, langes 29. kohale 35 rahvusvahelise lennujaama seas. Kui veel käesoleva aasta jaanuaris oli lennujaam lendude väljumise osas 22. kohal ning õigel ajal väljus 77 protsenti lendudest, siis nüüd väljub õigel ajal vaid 64 protsenti lendudest.

Hong Kongi rahvusvahelise lennujaama esindaja sõnul hilinevad lennud karmi kliima või lennuettevõtete endi tõttu. Samuti mainis ta liiklusummikuid ja pudelikaelasid enamikes maismaal paiknevates Hiina lennujaamades. «Kui neis on probleeme, siis võivad lennud hilineda ka meie lennujaamas,» märkis kõneisik.

Endine Hong Kongi Dragoni lennusaatja Clare Fung, kes praegu õpetab Hongkongi polütehnilises ülikoolis, ütles, et probleeme põhjustab nõrgatasemeline lennuliikluse kontroll ning võrreldes näiteks USA lennujaamade või Londoni Heathrow' rahvusvahelise lennujaamaga, on Hiina lennujaamad suuresti riigi kontrolli all. «Ausalt öeldes on keeruline areneda, kui tööstus ei ole kaubanduslikult orienteeritud,» sõnas Fung.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles