Soojamaareisi planeerinud noormees pettus hingepõhjani

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rand Costa Bravas.
Rand Costa Bravas. Foto: SCANPIX

Noormees sai oma esimese puhkusereisi planeerimisel suure pettumuse osaliseks, mistõttu soovitab ta hoiduda koostööst Skytraveli reisibürooga. 

Kristjan (nimi muudetud, toimetusele teada) nägi märtsi lõpus vautšeriportaalis magusat pakkumist Costa Bravasse ning kuna reisimissoov oli suur, otsustaski ta sinna kohe piletid ära osta. Pettumus oli aga suur, kui tal jäi peale kohest arve tasumist siiski soojale maale sõitmata. 

«Algas see nii, et helistasin neljapäevasel päeval, kohe kui pakkumist nägin, reisibüroosse kuus korda, kahele erinevale kontaktnumbrile. Ent mitte keegi ei vastanud ning tagasi ka ei helistatud. Seejärel saatsin päringu, kuid ei mingit vastust. Alles kell kuus õhtul sain ühendust. Esitasin enda broneeringu ning koheselt edastati mulle arve, mille tasumistähtaeg täismahus oli samal päeval,» rääkis Kristjan.

Kasutustingimustes on küll kirjas, et kuumade pakkumiste puhul peab arve tasuma 24 tunni jooksul, kuid Kristjanile öeldi, et ta peab seda tegema kohe samal päeval.  Arve tasus ta neljapäeva õhtul ning kuna pank oli teine, teadis mees hästi, et pühade tõttu enne esmaspäeva raha kohale ei jõua.

«Esmaspäeval saatsin kirja, et ootan arve tasumise kohta kinnitust ning küsisin, kuidas nüüd edasi peaksin käituma. Esmaspäeval minu kirjale vastust ei tulnud, teisipäeva hommikul ka mitte. Olin natuke mures, sest esimest korda plaanisin soojamaareisi täiesti iseseisvalt. Helistasin neile siis lõuna ajal ning uurisin, miks mu kirjale ei ole suudetud rohkem kui 24 tunni jooksul vastata. Vastu võttis keegi, kellega ei olnud ma varem suhelnud ning ta lubas mu küsimust kolleegile meelde tuletada,» rääkis Kristjan. Jälle vaikus.

Teisipäeva õhtul saatis Kristjan neile juba natuke kurjema kirja, kus ütles, et ükski ettevõte ei saa endale nii kehva teenindust lubada. Lõpuks saabus kolmapäeval kauaoodatud, ent mehe jaoks raskesti mõistetava sisuga nimetu e-kiri:

«Tere, Kui soovite me tagastame Teile raha. Ma ei saa aru mis juhtus. Raha saime 02.04.2013. Ilusat päeva!»

«Ütlesin seepeale, et soovin enda broneeritud reisi saada ning tahan olla informeeritud mitte aga kolm päeva teadmatuses,» lausus Kristjan. Selle peale vastati reisibüroost järgnevalt:

«Mis ma vastan, kui raha ei olnud? 24.05.2013 - kohti ei ole hotellis, pakkume Teile 17.05 ja 20.05. Kui ei sobi, täna tagastame raha. Ilusat päeva!»

Kristjan ei saa aru, kuidas ei ole kohti, kui talle broneeriti reis ja ta selle eest ka kohe tasus. «See jääb täiesti arusaamatuks, et hotell, mille kohta mulle arve esitati ja mis tasutud sai, on järsku täis. Saan aru, et siin mängis rolli ka see, et pühade ajal pankadevahelised maksed ei toiminud, ent kui arve laekuski teisipäeval, siis vastati mulle ju alles kolmapäeva pärastlõunal. Reisi taheti ettepoole tuua, aga kuna mulle töö tõttu varasemad ajad ei sobinud ning jama oli juba niigi palju, siis soovisin raha tagasi saada,» rääkis Kristjan, kelle sõnul lubati talle raha tagasi kanda 3. aprillil, kuid seegi laekus alles 5. aprillil.

Arusaamatus

«Meie andmetel suhtlesid reisibüroo töötajad kliendiga pidevalt ning juhul, kui liinid olid hõivatud, siis on võimalik, et klient ei saanud kliendihalduriga ühendust. Tavaliselt saavad kõik, kes helistavad, oma küsimustele vastused,» ütles täna Skytraveli reisikonsultant Sigrit Tutt Postimehele.

«Meil on kahju, et kellelgi on jäänud meie tegevuse pärast ebameeldiv tunne. Antud juhul oli tegu arusaamatusega,» lausus Tutt.

«Anname oma klientidele alati teada, et enne reisi eest tasumist ei saa me broneeringut teha. Kuumpakkumiste puhul kehtib reegel, et mida kiiremini reisi eest tasutakse, seda suurem on ka võimalus saada broneering soovitud hotelli,» ütles Tutt.

Tema sõnul koostati ja väljastati kliendile arve 28. märtsil, kuid neile laekus raha alles 2. aprillil. «Arve loetakse tasutuks alates sellest hetkest, kui raha Skytraveli kontole laekub,» märkis Tutt, kelle sõnul oli siis juba hotell täis ning klient sai valida, kas talle tagastatakse raha või ta valib teise hotelli.

«Klient tahtis aga sama hotelli sama väljalennu kuupäevaga, mis oli aga kahjuks võimatu,» märkis Tutt. Seega tagastati kliendile 5. aprillil raha.

«Meie reisibüroos on võimalik tasuda nii sularahas kui ka pangakaardiga ning seda võimalust ka kliendile pakuti. Seega oleks ta pidanud meie büroos koheselt reisi eest tasuma, mitte aga viis päeva hiljem,» lisas Tutt.

Kristjani sõnul on aga selline käitumine lubamatu. «Eks siin saab igaüks ise omad järeldused teha, kuid usun siiski, et igas reisibüroos sellist suhtumist ei kohta,» lausus noormees.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles